مدیریت یکپارچه مراکز درمانی

 

با توجه به پيشرفت سريع علم پزشکي و نفوذ روز افزون صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به این حوزه، نرم افزار مديريت یکپارچه ی مراکز درمانی (Medical Management System) طراحي و پیاده سازی گردید . اين نرم افزار طراحي گشت تا پاسخگوی کلیه ی نيازهاي مراکز مختلف درمانی، چه در مقیاس مطب وچه در مقیاس کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی باشد.ساختار ساده وقابل فهم اين نرم افزار امکان استفاده از آنرا در همه مطب ها و کلينيک ها فراهم آورده است. از ویژگی های شاخص این نرم افزار ، محیط گرافیکی ساده و امکانات وسیع بصری و کاربردی جهت راحتی و نزدیکی هرچه بیشتر کاربر با محیط برنامه است به طوری که توانایی یادگیری و ارتباط با این برنامه توسط کاربر در کمترین زمان و با سهولت کامل امکان پذیر می باشد. با استفاده از این نرم افزار ثبت و بازیابی کلیه ی اطلاعات مرکز درمانی براحتی و با سرعت و دقت انجام می شود. برنامه موجود تحت شبکه و در ایستگاههای مختلف مرکز درمانی نصب شده و هر کاربر با توجه به مجوزهای داده شده از طرف مدیر سیستم به اطلاعات مربوط به خود دسترسی خواهد داشت و تمام محاسبات و خروجی های مربوطه بصورت خودکار و مطابق با تعریف مسئول مربوطه انجام خواهد شد.  

قابلیت ها و امکانات سیستم

1. ثبت و بازیابی کلیه ی فرایندهای بیمه ای و اطلاعات مربوطه به همراه ارائه لیست بیمه با تنظیمات پیشرفته
2. امکان بروز رسانی تعرفه های بیمه ای به صورت خودکار و یا توسط کاربر با در نظر گرفتن ضریب ثابت K و پزشکانی که مشمول طرح 2K می شوند.
3. تولید شده مبتنی بر استاندارد HL7 ارائه شده از سوی اداره مرکزی استانداردهای بازار مشترک اروپا
4. امکان ثبت بیوگرافی کامل برای تمامی پرسنل، پزشکان، بیماران

 
 

5. امکان تشکیل پرونده برای بیمارپس ازاولین مراجعه و استفاده از اطلاعات پرونده جهت مراجعات بعدی به منظور سرعت بخشیدن به پذیرش بیمار به صورت کاملا الکترونیک
6. امکان ثبت اطلاعات، سوابق مراجعات و معالجات انجام شده و آرشیو معالجات برای هر بیمار
7. امکان ثبت اطلاعات پزشکی بیماران مانند: شدت بیماری و نتیجه معالجه و... و همچنین ایجاد آرشیو از تصاویر بیمار، در هر مرحله از درمان
8. امکان رزرو و نوبتدهی به بیماران از طریق برنامه Scheduler با امکانات کاملا پیشرفته همچون مشاهده تمامی نوبت های ثبت شده د ر view های مختلف، مانند دیدگاه های روزانه و هفتگی وهفته و ماهانه
9. امکان استفاده از رنگ بندی های از پیش تعیین شده به منظورآگاهی از کمیت کاربرد بیمه ها و همچنین اطلاع از مراجعه یا عدم مراجعه بیمار جهت انجام مراحل پذیرش

 

10. امکان ثبت CallerID و انتخاب پزشک و خدمت مورد تقاضا، هنگام تماس بیمار جهت رزرو نوبت
11. امکان گزارشگیری از هر خدمت و مشخص نمودن پارامترهای مربوط به آن خدمت در زنجیره علوم پزشکی
12. امکان تهیه گزارشات مالی، آماری و انبار از کلیه ی فرایندهای ثبت شده در سیستم
13. امکان ثبت و ذخیره همه قراردادها و مشخص نمودن درصد تخفیف و سهم سازمان مربوطه
14. امکان جستجو، گزارشگیری و فیلترینگ پیشرفته در تمام قسمت های سیستم هم به صورت واحد و هم به صورت ترکیبی

 

15. امکان صدور نتایج گزارشات به فرمت های رایج مانندExcel ،JPEG ، CSV و ...
16. امکان تعیین سطح دسترسی به کاربران بر روی تک تک قسمت های سیستم
17. ثبت تاریخچه فعالیت کاربران (Log) به صورت کاملا پیشرفته و با استفاده از متدلوژی CDC